Теме за септембарски есеј
Теме за септембарски есеј:
- Шта је филозофија;
- Основне филозофске дисциплине;
- Шта филозофија може да уради с нама;
- Ко су филозофи;
- Филозофија и наука;
- Да ли је религиозном човеку потребна филозофија;
- Да ли су филозофи смешни;
- Уметност и филозофија;
Есеј је један од основних облика академског писања. Састоји се из излагања на задату тему на основу предметних предавања, литературе и дотадашњег образовања. Есеј је оригиналан рад ученика, са акцентом на његову способности критичког промишљења у оквирима задате теме. Слободна форма је комплементарна са систематичним приступом, и добар есеј је управо одређен свестраним приступом задатој теми. Уобичајени делови који погодују овој систематичности су: увод, одређења најважниијих појмова, анализа проблема и закључак. Објективност и критички дух су примарни квалитети есеја. Сам есеј добија своју тежину на бази израженог личног става, који није субјективан већ што објективнији и којим се показује моћ критичког размишљања.
Критеријуми за вредновање:
Критеријум
|
Показатељ
|
Оствареност
|
Објашњење
|
||
1
|
2
|
3
|
|||
Филозофско
разумевање
|
Аутор/-ка је показао/-ла разумевање филозофских
проблема.
|
||||
Аутор/-ка је показао/-ла разумевање филозофских
аргумената.
|
|||||
Филозофски концепти су интерпретирани на одговарајући
начин.
|
|||||
Релевантност
|
Аутор/-ка је разумео/-ла специфичан захтев теме.
|
||||
Аутор/-ка је изнео/-ла релевантан садржај за тему.
|
|||||
Аутор/-ка је дао/-ла одговарајуће примере.
|
|||||
Убедљивост
аргумената
|
Аргументе у есеју није могуће лако оповргнути.
|
||||
Аргументи у есеју су суптилни.
|
|||||
Аутор/-ка је уочио/-ла могуће противаргументе и
одговорио/-ла на њих.
|
|||||
Аутор/-ка не износи неаргументоване ставове.
|
|||||
Нема паралогизама у есеју.
|
|||||
Кохерентност
|
Ставови и аргументи нису међусобно противречни.
|
||||
Ставови и аргументи немају унутрашњих
противречности.
|
|||||
Извођење аргумената је доследно и систематично.
|
|||||
Оригиналност
|
Аутор/-ка показује релевантан лични став према теми.
|
||||
Аутор/-ка приступа теми на јединствен и креативан
начин.
|
Коментари
Постави коментар